Kulturminnetreff 17. juni 2017 på husmannsplassen Øvre Myra.

Anne Lise Løve orienterte om aktuelle kulturminnevandringer. Hun la særlig vekt på verdien av å lese kulturminnearkene samtidig med at en er på stedet.

Sandar Historielag har utgitt disse trykksakene i over 40 år. Forøvrig kan disse også lastes ned fra nettsidene til Historielagets og Sandefjord Bibliotek. De mange tilhørerne i

Anne Lise Løve

framhuset på husmannsplassen kom også med interessante innspill og kommentarer.

Anne Lise Løve foreslo bl.a. en vandring som nok er overkommelig for de aller fleste: Den startet på Strømbadet (Ula Motorbåtforening), gikk deretter til Hvalfangstmonumentet, så Kurbadet, og så til skulpturen av Fea-Kristofine Bolt, for så å avslutte vandringen hos Norges eldste pP1050071rivateide fiskeforretning Brødrene Berggren.