Stemningsfull juletretenning på husmannsplassen Øvre Myra.

Stemningsfull juletretenning på Øvre Myra.
Søndag 2. desember 2018 tente ordfører, Bjørn Ole Gleditsch, lysene på julegrana ute på tunet på husmannsplassen. Det lille duskregnet som var la ingen demper på stemningen. På toppen av låvebrua stod Sandefjord Gutte- og jentekorps og spilte julesanger. Vel inne på låven spilte Gutte- og jentekorpset flere julesanger før Sven Erik Lund leste Prøysen-tekster på ekte Ringsakerdialekt. Det er forøvrig ikke lenge siden Lund gjestet husmannsplassen med et svært interessant bildekåseri om «Nedlagte butikker i Sandefjord». Brødrene Thor (nøkkelharpe) og … (gitar) Sanna akkompagnerte til Prøysens Julekveldvisa. Leder i Sandar Historielag, Inger Lise Fevang Jensen, bandt programmet sammen med nyttig informasjon og interessante opplysninger om livet på husmannsplassen i tidligere tider. Historielaget sørget for at alle fremmøtte ikke gikk sultne eller tørste hjem etter en koselig førjulskveld på Øvre Myra. Nok julegløgg, kaffe, kaker etc var det til alle.

Skjermbilde 1

P1110514

Beboerne på husmannsplassen hadde invitert til tenning av juletrelysene kl 18.00 søndag 2. desember 2018.

P1110559

Sven Erik Lund leste Prøysen-tekster på ekte Ringsakerdialekt. Det er forøvrig ikke lenge siden Lund gjestet husmannsplassen med et svært interessant bildekåseri om «Nedlagte butikker i Sandefjord».P1110547

P1110541

Historielaget sørget for at alle fremmøtte ikke gikk sultne eller tørste hjem etter en koselig førjulskveld på Øvre Myra. Nok julegløgg, kaffe, kaker etc. var det til alle. – med Ordfører Bjørn Ole Gleditsch.

P1110601

Sandefjord Gutte- og jentekorps sammen med ordfører Bjørn Ole Gleditsch. – på Husmannsplassen Øvre Myra, Schanches gate 24.

P1110486 P1110487

På ettermiddagen, før tenning av juletrelys, var styret og andre tillitsvalgte samlet til en koselig markering av slutten på en travel høst med mange arrangementer,