Jubileumsuka i gang!

Leder Gunlaug Riis Aakerholt åpnet utstillingen på biblioteket

Sandar historielags jubileumsuke startet mandag kveld på biblioteket med utstillingsåpning: Her fortelles om lagets virksomhet, og det fokuseres særlig på bokutgivelsene våre, kulturminneserien og registrering av kulturminner i Sandefjord kommune.

Svein Skahjem

Leder i Fredrikstad historielag, Svein Skahjem, har en omfattende produksjon av lokalhistoriske artikler og bøker. Han fortalte levende og inspirerende om hvor viktig det er å dokumentere slektas og lokalsamfunnets historie, og å formidle videre til kommende generasjoner.

Liv Stoveland

Vi hadde også besøk av Liv Stoveland, sangpedagog og deltaker i NRK’s siste «Anno»-serie. Hun fortalte om innspillingen og om hvilke utfordringer deltakerne hadde med å sette seg tilbake til livet på 1700-talllet. Liv framførte også stev og sanger fra gammel tid.

Historielagets neste arrangement finner sted på Sandefjord bibliotek torsdag kl.19.00. Da blir det en samtale om lokalhistorieskrivning melllom Gunlaug Riis Aakerholt, Hans Gjerløw, Roger Davidsen og Bjørn Hoelseth. Jørund Holst-Hansen opptrer som ordstyrer.